Business Skills

IT Service Management

Introductie van IT Service Management

ITIL® is de enige samenhangende en gedetailleerde documentatie van ‘best practices’, de beste praktijkoplossingen, voor het inrichten van beheerprocessen binnen een ICT-organisatie. Vele organisaties over de hele wereld gebruiken ITIL en er is een hele filosofie ontstaan rond de richtlijnen, zoals die in de in de ITIL boeken worden omschreven, en het ondersteunende professionele kwalificatieschema.

Onze workshops geven inzicht in de methodiek en de processen en passen naadloos in uw verbetertrajecten. Vraag naar de mogelijkheden.

Project Management

WISP Foundation

WISP is een nieuwe Project Management methode waarmee u al snel goed uit de voeten kunt. WISP staat voor Working ISmall Projects en is uitstekend toepasbaar op ieder klein en middelgroot project.

Het is een methode waarbij je een goede structuur aanbrengt, zowel met betrekking tot besluitvorming en uitvoering als verantwoording. WISP kent een set van afspraken, documenten en principes (succesfactoren). Deze is overzichtelijk van omvang én aan te passen als het project of de omgeving waar het project in wordt uitgevoerd, daar aanleiding toe geeft.

Information Management

Introductie van BiSL Foundation

Effectief beheer van de informatievoorziening is van vitaal belang. Als resultaat van de professionalisering van IT-diensten in de afgelopen jaren is, vanuit zakelijk perspectief gezien, de behoefte aan effectiever en efficiënter gebruik van informatie en meer support aan eindgebruikers aanzienlijk gegroeid.

Het Business information Services Library (BiSL®) model, ontwikkeld door de ASL BiSL Foundation, biedt een leidraad voor het toepassen van een professionele en systematische aanpak voor het beheer van de informatievoorziening.

Onze workshops geven inzicht in de structuur van de methode en de processen en passen uitstekend in uw verbetertrajecten. Vraag naar de mogelijkheden.