Effectief Communiceren
In deze deze praktijkgerichte training Effectief Communiceren komen de vaardigheden aan bod om effectief te kunnen communiceren. Wilt u een beter contact krijgen met anderen, zowel verbaal als non-verbaal, anderen beter willen leren begrijpen? Dan is dit een prima training voor u!
Er worden diverse aspecten van zowel verbale- als non-verbale communicatie behandeld en er wordt veel tijd ingeruimd voor het oefenen ervan. Uitsluitend erover lezen kunt u tenslotte ook zonder training. Daarbij wordt ingegaan op uw eigen valkuilen op dit gebied: het herkennen ervan en het ‘handlen’ ervan.
OBM (Organizational Behavior Management)
Het beste uit mensen halen!
Steeds vaker wordt het belang van kunnen sturen van gedragsveranderingen in organisaties duidelijk, met name met betrekking tot de werksfeer en de performance. Gebaseerd op de gedragswetenschap Applied Behavior Analysis, is OBM de toepassing van deze wetenschap in organisaties. Met behulp van een 7-stappenprotocol is OBM bedoeld om de prestaties meetbaar te verbeteren door zich te concentreren op gedrag in plaats van alleen op resultaten. Hiermee draagt OBM op een positieve wijze bij aan het ontwerp en de implementatie van organisatieverandering.
De feiten zijn zowel confronterend als onmiskenbaar. Op basis van tientallen jaren onderzoek door b.v. McKinsey is aangetoond dat maar liefst 70% van de veranderingsprogramma's van organisaties niet aan al hun doelstellingen voldoet. In niet minder dan 60% van die gevallen wordt 'Gedrag' bepaald als de oorzaak ervan. Dat wil zeggen, het is niet gelukt om mensen ertoe te brengen de dingen te doen die het programma beoogde.
Drie grote frustraties in boardrooms met betrekking tot gedragsverandering in organisaties zijn:
Waarom doet men niet wat we zijn overeengekomen?
Waarom werken onze gedragsinterventies niet op een duurzame manier?
Hoe krijgen we hen zover het toch te doen?
De oplossing met alle antwoorden:
Organizational Behavior Management (OBM)